Review VW Passat B6

     Volkswagen Passat B6 sau MK6 este un automobil din clasa D, clasa medie de familie ajuns la cea de-a sasea generatie. Produs intre ani 2005-2010 si ilocuit de catre VW Passat B7 .VW Passat B6 este construit pe platforma A6 PQ46 a grupului Volkswagen platforma pe care o imparte cu mai multe autoturisme ale grupului: Audi, Skoda si Seat. VW Passat B6 a fost construit in 3 versiuni de caroserie: sedan sau limuzina, wagon si coupe (Passat CC), este un autoturism ce se adreseaza famililor cu copii datorita saptiului si puncteaza si la capitolul imagine, masina fiind destul de des intalnita in flotele si parcurile auto ale firmelor.

Fotografii cu VW Passat B6.

 

 

    VW Passat B6 are ca si competitori Ford Mondeo MK4 , Opel Insignia, Honda Acord, Toyota Avensis, Pegeot 407, Renault Laguna III, etc.  VW Passat B6  se remarca printr-un confort crescut datorita supensilor reglate pe confort in asa fel incat sa absoarba socurile produse de gropile si denivelarile  din asfalt, sistemul de directie este destul de precis dar mai degraba setat pe confort, de altfel- pare sa-si piarda din  feedback la viteze mari, accentul punandu-se mai mult pe confort decat pe precizie si sportivitate, la acest capitol al dinamicii si al directiei Ford Mondeo il surclaseaza pe VW Passat. Ford Mondeo MK 4 avand suspensi mai rigide si o directie mai precisa fiind mai pretabila la un condus mai sportiv in detrimentul confortului oferit de Passat, capitol la care exceleaza.

    Din pricina suspensilor setate pe confort VW Passat B6 se confrunta cu unele probleme ale dinamicii rularii: practic Passatul  are o tendinta subviratoare absolut controlabila, facandu-se simtita setarea pe confort in detrimentul unei dinamici mai sportive.  VW Passat B6 vine cu suspensie independeta pe spate de tip multilink de serie nu doar optional cum a fost  predecesorul lui VW Passat B5 si B5.5 care avea suspensie independenta pe spate doar in configuratie cu transmisie integrala 4Motion, aceste fiind spuse intr-un sfarsit si Passatul se aliniaza cu rivalul Ford Mondeo care avea supensie independenta pe spate inca de la generatia anterioara.

    Aceasta generatie de Passat creste in dimensiuni fata de generatia anterioara si stabileste noi standarde cu privire la spatiul oferit pentru pasageri si bagaje. O evolutie fata de generatia anterioara o face si  finisajele habitaclului dar si spatiul disponibil, fiind un plus pentru  standardul acestei clase.

    La capitolul tehnologie VW Passat B6 lansat in martie 2005 a surprins cu o serie de noutati: pornirea motorului se face de la buton fara sa mai fie nevoie de rotirea cheii in contact, discurile de frana beneficieaza de un sistem care le sterge si le mentine uscat indiferent de conditile meteo cum ar fi pe timp ploios. Ce mai mare noutate este ca frana de mana a devenit electromecanica actionata de la buton, Passat-ul fiind primul sedan care beneficieaza de acest dispozitiv.

La capitolul design pentru VW Passat B6 s-a optat pentru un frontal cu faruri rotunjite la fel si in partea din spate a masinii, unde stopurile beneficiaza de tehnologie led, nu intru mai mult in detali la acest capitol, pozele sunt concludente iar designul este un capitol destul de subiectiv:

 

 

Momentul marcant de despartirea de „fratele” Audi A4 din liga premium pana cand apare urmatoarea generatie de Audi A4 care va folosi aceeasi platforma cu Passatul, deoarece noul Passat foloseste platforma alungita a lui Golf V, avand motorul dispus transversal. Din aceasta cauza, la modelele 4Motion nu se mai foloseste diferentialul de tip torsen cum se folose la generatia anterioara adica la Passat B5, ci o evolutie a diferentialului de data aceasta fiind un diferential multi disc de ambreaj de tip Haldex,  tot  diferential-ul dezvoltat fiind practic o evolutie a vechiului sistem  4Motion lansat in 1998. Trecera la noul sistem de tractiune integrala a permis montarea motorului transversal si a dus la imbunatatirea controlului si scaderea consumului de combustibil la masinile care au tractiune fata.

VW Passat B6 incepe  lista de motoare disponibile cu cele pe benzina cu puteri cuprinse intre 102-200  Cp dar si un motor v6 FSI de 250 CP ce incheie gama de motoare pe benzina, disponibil pe Passat R36. Motoarele diesel dezvolta puteri cuprinde intre 105-170 CP. Passat CC adica varianta coupe a lui Passat vine cu motoare pe benzina cuprinse in valori 160-300 cai putere si motoarele diesel cuprinde puteri intre 140-200 cai putere.

Motoare pe benzina Passat B6:

1.4 TSI (l4 DOHC 16V FSI turbo) cod:CAXA , 1.390 cc 122 de CP (90kw), motor cu injectie directa si turbocompresor ce dezvolta un cuplu de 200 Nm disponibili de la 1500-4000 rpm, an de aparitie 2007-2010 pe B6 si 2010-2015 B7.

Problemele des intalnite la motorul 1.4 TSI: ruperea lantului de distributie, defectarea turbocompresorului, defectarea injectoarelor.

1.6 MPI (l4 SOHC 8V MPI) cod: BSE/BSF/CCSA , 1.595 cc 102 CP (75 kw), motor cu injectie multi punct ce dezvolta un cuplu de 148 Nm disponibili de la 3800 rpm, an de aparitie 2005-2010.

1.6 FSI (l4 DOHC 16V FSI) cod: BLF/BLP , 1.598 cc 115 CP (85 kw), motor cu injectie directa ce dezvolta un cuplu de 155 Nm disponibili de la 4000 rpm, an de aparitie 2005-2008.

1.8 TSI  (l4 DOHC 16V FSI) cod: BZB/CDAA , 1.798 cc 160 CP (115 kw), motor cu injectie directa si turbocompresor ce dezvolta un cuplu de 250 Nm disponibili de la 1500-4200 rpm BZB si 1500-4500 rpm CDAA, an de aparitie BZB 2007-2010 si CDAA 2008-2010.

2.0 FSI (l4 DOHC 16V FSI) cod: BLR / BVX / BVY , 1.984 cc 150 CP (110 kw), motor cu injectie directa  ce dezvolta un cuplu de 200 Nm disponibili de la 3500 rpm, an de aparitie 2005-2010.

Problemele motorului 2.0 FSI : sunt cu pornirea la rece iarna cand este foarte frig si ger iar temperatura scade cu mult sub zero grade, defectarea injectiei, consum mare de ulei.

2.0 TFSI (l4 DOHC 16V FSI turbo) cod: AXX / BWA / BPY, 1.984 cc 200 CP (147 kw), motor cu injectie directa si turbocompresor ce dezvolta un cuplu de 280 Nm disponibili de la 1800-5000 rpm, an de aparitie 2005-2007.

2.0 TSI (l4 DOHC 16V FSI turbo) cod: CAWB / BPY, 1.984 cc 200 CP (147 kw), motor cu injectie directa si turbocompresor ce dezvolta un cuplu de 280 Nm disponibili de la 1700-5000 rpm, an de aparitie 2008-2010.

3.2  V6 FSI (VR6 DOHC 24V FSI) cod: AXZ , 3.189 cc 250 CP (184 kw), motor cu injectie directa in configurarie VR6  ce dezvolta un cuplu de 330 Nm disponibili de la 2750-3750 rpm, an de aparitie 2005-2010.

3.6  V6 FSI (VR6 DOHC 24V FSI) cod: BLV , 3.597 cc 280 CP (206 kw), motor cu injectie directa in configurarie VR6  ce dezvolta un cuplu de 360 Nm disponibili de la 2750-3750 rpm, an de aparitie 2005-2010.

R36 V6 FSI (VR6 DOHC 24V FSI) cod: BWS , 3.597 cc 300 CP (220 kw), motor cu injectie directa in configurarie VR6  ce dezvolta un cuplu de 360 Nm disponibili de la 2400-5300 rpm, an de aparitie 2008-2010.

   Ce insemna VR6? Sunt motoare ce au fost proiectate la sfarsitul anilor 1980 si sunt caracterizate printr-un unghi mai ingust a asezari cilindrilor in bloc-ul motor in configuratia V. VR6 este practic o combinatie intre motorul in linie si motorul in V, numele VR vine din limba germana  motor in V  si R de „Reihenmotor“ ce inseamna motor in linie.

1.4 TSI EcoFuel (l4 DOHC 16V FSI, 2 turbo) cod: CDGA , 1.390 cc 150 de CP (110kw), motor cu injectie directa si  doua turbocompresoare ce dezvolta un cuplu de 220 Nm disponibili de la 1500-4500 rpm, an de aparitie 2008-2010.

Motoare Diesel Passat B6:

1.6 TDI (l4 DOHC 16V common rail turbo cu DPF) cod: CAYC , 1.598 cc 105 CP (77 kw), motor cu injectie cu rampa comuna si turbocompresor,  ce dezvolta un cuplu de 250 Nm diponibil de la 1500-2500 rpm, an de aparitie 2009-2010.

1.9 TDI (l4 SOHC 8V turbo Pumpe Duse (PD)  cu  optional DPF) cod: BKC / BXE / BLS , 1.896 cc 105 CP (77 kw), motor cu injectie Pompa Injector (PD) si turbocompresor,  ce dezvolta un cuplu de 250 Nm disponibili de la 1900 rpm, an de aparitie 2005-2009.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V common rail turbo ) cod: CBDC , 1.996 cc 110 CP (81 kw), motor cu  injectie cu rampa comuna si turbocompresor,  ce dezvolta un cuplu de 250 Nm disponibili de la 1500-2500 rpm, an de aparitie 2008-2010.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo injectie PD ) , 1.996 cc 120 CP (88 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2006-2008.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo injectie PD ) cod: BVD / BVE, 1.996 cc 122 CP (90 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2005-2006.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo injectie PD ) cod: AZV, 1.996 cc 136 CP (100 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2005-2008.

2.0 TDI (l4 SOHC 8V  turbo injectie PD ) cod: BMA, 1.996 cc 136 CP (100 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2005-2008.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo,  injectie PD piezoelectrica) cod: BKP, 1.996 cc 140 CP (103 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) piezoelectrica si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2005-2008.

Probleme ale motorului 2.0 TDI BKP: se defecteaza foarte des injectoarele, iar problemele pot aparea in ori ce moment, in mers, la semafor, in depasire.

2.0 TDI (l4 SOHC 8V  turbo,  injectie PD cu DPF) cod: BMP, 1.996 cc 140 CP (103 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) piezoelectrica si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1800-2500 rpm, an de aparitie 2005-2008.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo, injectie common rail piezoelectrica  cu DPF) cod: CBAB, 1.896 cc 140 CP (103 kw),  motor cu injectie cu rampa comuna piezoelectrica si turbocompresor ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2008-2010.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo, injectie PD piezoelectrica  cu DPF) cod: BMR, 1.996 cc 170 CP (125 kw),  motor cu injectie Pompa Injector (PD) piezoelectrica si turbocompresor si DPF ,  ce dezvolta un cuplu de 350 Nm disponibili de la 1800-2500 rpm, an de aparitie 2005-2008.

Probleme ale motorului 2.0 TDI BMR: pica injectoarele, chiar in timpul mersului te poti trezi cu surpriza neplacuta de a se defecte 1-2 injectoare cum ti-o fi norocul.

2.0 TDI (l4 DOHC 16V  turbo, injectie common rail piezoelectrica  cu DPF) cod: CBBB, 1.996 cc 170 CP (125 kw),  motor cu injectie cu rampa comuna piezoelectrica cu turbocompresor si DPF ,  ce dezvolta un cuplu de 350 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2008-2010.

2.0 BlueTDI (l4 DOHC 16V  turbo, injectie common rail piezoelectrica  cu DPF) cod: CBAC, 1.996 cc 143 CP (105 kw),  motor cu injectie cu rampa comuna piezoelectrica cu turbocompresor si DPF ,  ce dezvolta un cuplu de 320 Nm disponibili de la 1750-2500 rpm, an de aparitie 2009-2010.

Probleme clasice ale motoarelor 2.0 TDI produse in special inainte de 2007: dupa un anumit numar de km pot aparea defectiuni ale injectoarelor si a turbocompresorului.

Probleme generale ale VW Passat B6:

  • se strica foarte des volanta cu masa dubla
  • consum mare de ulei mai ales la motoarele diesel de 2.0 TDI dar si la cele de 1.9 TDI mai depinde si de noroc, ulei mult mai consuma si motorul 2.0 FSI.
  • pompa de alimentare cu combustibil
  • injectoare care se strica foarte des mai ales la motoarele 2.0 TDI, cele mai sensibile sunt cele piezoelectrice din categoria PD.
  • martor aprins in bord care semnaleaza motor defect
  • defectiunea sistemului de climatizare si functionarea anevoioasa
  • defectarea turbocompresorului (un defect des inatalnit in special la 2.0 TDI)
  • mai rar dar se poate defecta axul de la pompa de ulei
  • uzura franelor,etc.
  • kitul  de ambreaj  cedeaza pana intr-o 100.000 km (aicia conteaza si stilul de condus si cum este ingrijita masina si daca masina a fost luata  de noua sau la mana a doua).
  • defectara pilotului automat sau a tempomatului.
  •  Lista poate continua dar ma rezum la atata.

Desi avansul tehnologic la lui VW Passat B6 fata de VW B5 si B5,5 este evident masina are niste vicii de fabricatie si fiabilitate destul de mari fiind ce mai criticat Passat dintre toate, Passat B5 si 5.5 este considerata o masina mult mai reusita din punct de vedere al fiabilitatii fata de succesorul B6. Din aceasta cauza VW B6 a avut viata scurta de doar 5 ani din 2005 pana in 2010 cad sufera un facelift general tracandu-se la urmatoarea generatie de VW Passat B7.

Aspecte pozitive ale lui VW Passat B6:

  • confortul oferit
  • spatiul oferit, mai ales in varianta wagon fiind foarte apreciat de familisti
  • design exterior si interior, cu accente conservatoare tipic nemtilor mai ales la interior
  • siguranta
  • dotari hight-end pentru vremea lansarii
  • caroserie solida si rezistenta la coroziune
  • statutul oferit
  • renumele marci (care din pacate scade tot mai mult cand vorbim de fiabilitate fata de productiile trecute). Ar mai fi cateva dar ma rezum la atatea.

La capitolul siguranta VW Passat B6 a obtinut 5 stele la testele EuroNcap!

Structura de rezistenta a masini se comporta foarte bine la impactul frontal si lateral iar airbag-urile cu deschidere in doua trepte si centurile de siguranta cu limitator de sarcina si pretensionare ajuta sa nu se miste prea mult in fata corpul soferului si al pasagerului din dreapta ceea ce face ca masina sa obtina un scor foarte bun pentru impactul frontal, masina sta bine si la impactul lateral datorita aierbaguri-lor laterale si de tip cortina dar si a structuri intarite bine. Dar mai multe detalii in urmatorul video si pe site-ul celor de la EuroNcap.

Masina a fost testata si de Americani mai exact de organismele responsabile cu testarea sigurantei a masinilor produse si importate in SUA, IIHS si NHTSA dar mai multe vedeti in video-uri:




Un Review video interesant despre Passat B6 facut de cei de la Auto Magazin si care puncteaza cateva din calitatile automobilului VW Passat B6. Mai multe vedeti  in video.

 

In incheierea acestui articol vreau sa  atrag atentia  cumparatorilor de buna credinta de masini second-hand care isi caut o masina de clasa medie cum este VW Passat B6.

Piata auto second-hand pentru VW Passat B6!

Toata lumea cunoaste ca romanul este mare admirator al marcii germane Volkswagen , iar Pasatul este printre favoritele cumparatorului de masini la mana a doua sau  cum se spune in engleza  ,,second-hand” iar acest lucru il cunosc si vanzatori sau samsarii, ca doar unde este cerere este si oferta cel putin in aceeasi masura iar acest lucru are si avantaje si dezavantaje. Avantajele sunt ca ai de unde sa alegi fiind foarte multe anunturi ale marcii  Germane VW iar Passatul este printre favorite  cu foarte multe oferte. Un alt avantaj este la revanzarea Passat-ului, vanzanduse usor si cu depreciere mica.

Dezavantajele sunt fiind cererea mare masina cu pricina in cazul descris de mine Passat B6 tine pretul ridicat ceea ce inseamna un buget mai mare de achizitie, masini cu probleme tehnice aduse si ;,,samsarite” (lustruite pe deasupera si cu o gramada de defecte tehnice) iar acest model nu duce lipsa de vici de fabricatie si de probleme produse de proasta intretinere.

Masini care au fost accidentate grav in unele cazuri dauna totala si sunt reparate prost si vandute scump, iar siguranta reducandu-se drastic fiind un pericol pentru sofer si familia sa. Sunt cazuri in care nici airbag-uri nu mai sunt centurile isi pierd tensionarea pirotehnica in caz de impact, sasiul devine instabil si se va deforma mult mai usor decat a fost proiectat. In cazul unei masini cu dauna totala si reparata prost cumparatorul se va pune in pericol si pe el si pe ocupanti masinii pe care o cumpara chiar si pietoni au de suferit in cazul unui nefericit accident. Acest lucru se intampla din cauza inconstientei samsarilor care vor sa castige cat mai multi bani fara sa le pese ce vand, ei chiar laudandu-se cu tepele lor, iar Passat-ul este unul din modelele cele mai vizate automobile la astfel de lucruri meschine.

     Alegera autoturismului VW Passat B6 este tentanta pentru ca are niste calitati incontestabile cum ar fi: spatiul oferit, confortul statutul,  siguranta, revanzarea si insiruirea poate continua. Dar si dezavantaje lucru la care trebuie sa fiti atenti inainte de achizitie: vici de calitate, defecte ale anumitor motoare am scris mai sus mai multe detalii, probleme cu turbina, de verificvat istoriicul, de verificat numarul de km se stie ca in romania mai ales la VW Passat se de inapoi cu sutele de km de aceea este bine sa va uitati la starea generala a masinii nu la numarul de km din bord care in 90% din cazuri nu este real si mai bine nu il bagati in seama, uzura se va vedea in mai multe elemente ale masini de la frane, motor si cutie de viteze pana la articulati, suspensi si interior-ul masini.

       Inca o data verificati starea genarala a masini nu numarul de km, nu cartea de service ca se poate falsifica foarte usor cele cu carti de service originale sunt rare si au un pret mai ridicat  (cartile de service se pot verifica telefonand sau interesan-dute la service-ul/serviceuriile unde sau efectuat lucrarile de intretinere inclusiv la reperzentanta auto  unde au baza de date si istoricul masinii), feritiva de chilipiruri ele ascund cele mai multe probleme.

Sfaturi tintite inainte de achizitie automobilului Passat B6:

 

Cei de la Volkswagen au avut cateva rechemari in service de reprezentanta lor pentru masinile cu probleme unde au rectificat defectiunea/defectiunile acum este posibil ca nu toate loturile de automobile sa fi ajuns la acele rechemari, deci atentie ce cumparati.

  1. Anumite loturi de Passat-uri fabricate intre lunile febroarie si mai anul 2005 s-a detectat ca au probleme cu directia, se pare ca nu au fost stranse bine suruburile tijei de la bieleta iar in timp pot ceda.
  2. Alte loturi tot din primul an de fabricatie a Passatului B6 din lunile martie-iunie 2005, au avut probleme cu volanta dubla la motorul 2.0 TDI, din pricina unei proiectari proaste a unui restrictor de debit din conducta de presiune a ambreajului defectand volanta cu masa dubla.
  3. S-a mai detectat probleme cu stergatoarele de parbriz nefunctionale pe masini produse intre martie 2005 si august 2006. Acest defect s-a produs din cauza unui soft defect ce face sa nu mai functioneze stergatoarele de parbriz.
  4.  Problema cu ambreajele la loturile de VW Passat B6 construite intre septembrie 2008 si august 2009. Din cauza interpretarii eronate a temperaturi ambreajului se poate produce in mod neasteptat deschiderea ambreajului ceea ce duce la pierderea controlul condusului masinii.
  5. VW Passat B6, problema cu scurgerile de combustibil pe motoarele 2.0 TDI, masinile afectate sunt produse intre  ianuarie 2009 și decembrie 2011 ce au suferit scurgeri de combustibil din cauza materialului folosit la conductele de inalta presiune.
  6. VW Passat B6 problema cu servodirectia, se pare ca uni propretari au raportat ca li s-a stricat servodirectia, in timpul condusului daca auziti zgomote de la directie mai bine verificati-o inainte sa se blocheze sau sa se strice servodirectia.

 Sfaturi generale inainte de achizitie autombilului (in cazul review-ului Passat B6):

  1.       Verificati cu atentie caroseria masini sa nu aibe chit  mult pe dedesupt-ul vopselei ca asta inseamna ca fost masina  a fost implicata intr-un accident usor sau grav!
  2.       Verificati caroseriei  sa nu aibe elemente revopsite se stie ca foarte multe masini aduse din afara si oferite spre vanzare au elemente revopsite deci mare atentie!!!
  3.       Faceti un test drive obligatoriu inainte de achizitie.
  4.       Puneti masina pe un teester sa fiti siguri ca masina nu are probleme electronice. duceti-va intr-un service de incredere nu in ce service vrea proprietarul chiar in doua service-uri daca va tine buzunarul.
  5.       Daca nu va pricepeti luati un prieten care se pricepe la masini cu voi ca sa nu aveti surprize neplacute, nu aveti prieteni apeleati la persoane care ofera consultanta si consiliere in achizitia de masini second hand. Sa stiti ca exista astfel de persoane si in Romania cei drept serviciile lor sunt destul de scumpe si iar majoritatea taxeaza la ore dar va ofera o siguranta ca nu va veti lua teapa. 
  6.        Si eu ofer un astfel de serviciu si am pret fix  nu si taxez la ora, am si doua testere si sunt si scolit de curand in meseria de mecanic la o scoala foarte buna in acest domeniu.

      Pe piata de automobile second-hand VW Passat B6 se gaseste de la 4000 de euro pentru automobilele cu volan pe stanga si de la 2000 de euro cu volan pe dreapta. Bafta la cumparat si mare atentie la samsari, apelati cu incredere la un specialist.

      Daca va placut acest articol va rog sa-mi dati un feedback ca sa stiu ca munca mea este apreciata si sa mai scriu si altele asemanatoare si dati veste si la prietenii vostri despre articol, un share si un like pe facebook ma ajuta foarte mult. Va multumesc!