Review VW Passat B5 și B5.5!

 

Vă salut și la mulți ani! Este primul articol din acest an, 2016 si vreau să sparg gheata cu  review-ul la una dintre cele mai iubite si indragite masini cel putin la ea in clasa, ma refer la VW Passat B5 si VW Passat B5.5 un model din clasa medie, clasa D  lansat în anul 1996 având platforma tehnica comuna cu Audi A 4 care a fost lansat  cu  2 ani inainte de Passat B5, pe platforma PL45.

VW Passat B5 si B5.5 s-a remarcat si se remarca printr-un confort bun o suspensie si o directie destul de precise, bine la capitolul directie si suspensie nu se poate compara cu rivalul Ford Mondeo, unde Mondeo exceleaza si la suspensie si la directie, avand o directie mai precisa si o suspensie mai rigida fiind mai pretabil la un stil de condus mai sportiv. VW Passat ofera un confort mai bun si o directie mai moale care sacrifica din sportivitate.

Alta comparatie, Ford-ul vine de la prima generatie cu suspensie independenta pe spate pe cand Passat-ul nici la modelul B5 nu ofera suspensie independenta decat pe cele cu tractiune integrala, practic Passat-urile cele mai dinamice sunt cele cu tractiune integrala 4 Motion considerate si mai confortabile. Spre deosebire de rivalii din aceeasi clasa Ford Mondeo MK3 si Opel Vectra C, VW Passat ofera tractiune integrala printr-un sistem inteligent denumit 4Motion (4WD) introdus in 1997 ca optiune pentru anumite motorizari tractiunea integrala fiind livrat la pachet  cu suspensia independenta pe puntea spate.

Passat B5 si B5.5 are suspensie semi-independenta pe spate exceptie fac cele cu tractiune integrala.

Sistemul 4Motion care este practic un Torsen  de generatia a doua sistem patentat de Volkswagen cu Haldex. Tot sistemul 4Motion lucreaza in stransa legatura cu sistemul ABS si ESP, controlul tractiuni, diferentialul blocabil si ECU masini ce primeste in permanenta informatii de la senzorii sistemelor amintite mai sus, trimitand feedback catre cuplajul Haldex in momentul in care rotile masini de pe o punte pierde aderenta, trimitând cuplul  cel mai mare sau puterea cea mai mare catre rotile  cu aderenta cea mai buna in general de pe puntea opusa. In anumite situati mai izolate in momentul in care se pierde aderenta pe 3 roti ele vor fi franate de catre ABS si ESP si aproape tot cuplul va fi directionat catre roata cu aderenta cea mai buna.

Pentru o mai buna intelegere am să pun niste filmulete de pe youtube cu sistemul 4Motion (SW)

Motoare Benzină VW B 5!

1.6, 74 kW (100 CP) l4 8v SOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 1996−2000 si identificat dupa codurile ADP / AHL / ARM / ANA, are un cuplu de 140 Nm atins la 3800 de rpm.

1.8, 92 kW (125 CP) l4 20V DOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 1996−1999 si identificat dupa codurile ADR / APT / ARG, motor ce  are un cuplu de 168 Nm atins la 3500 de rpm.

1.8 T, 110 kW (150 CP) l4 20V DOHC, injectie multi punct, produs intre ani 1996−2000 si identificat dupa codurile AEB / APU / ANB / ATW ci are un cuplu de 210 Nm atins la 1750 de rpm.

Motorul de 1.8 T prezinta defecțiuni regulate ale  bobinelor ceea ce poate duce la defectarea motorului sau la o funcționare necorespunzatoare .

2.0, 88 kW (120 CP) l4 8v SOHC, injectie multi punct, produs intre ani 1999−2000 si identificat dupa codurile AUZ / ASU / AVA si are un cuplu de 175 Nm atins la 2600 de rpm.

2.3 VR5, 110 kW (150 CP) l4 10V SOHC, injectie multi punct, produs intre ani 1997−2000 si identificat dupa codul AGZ si are un cuplu de 205 Nm atins la 3200 de rpm.

2.8 V6, 142 kW (193 CP) l4 10V SOHC, injectie multi punct, produs intre ani 1997−2000 si identificat dupa codurile ACK / APR si are un cuplu de 280Nm atins la 3200 de rpm.

Motoare Diesel VW Passat B5!

1.9 TDI, 66 kW (90 CP) R4 8v, produs intre ani 1996−2000 si identificat dupa codul AHU si AHH.

1.9 TDI, 81 kW (110 CP) R4 8v, produs intre ani 1996-2000 si identificat dupa codul AFN si AVG.

1.9 TDI, de 74 kW (100 CP) PD (pompa injector) produs doar in  anul  2000, cateva luni si identificat dupa codul AVB

1.9 TDI, 85 kW (115 CP) PD (pompa injector) produs doar in  anul  2000 cateva luni si identificat dupa codul AJM.

1.9 TDI, 85 kW (115 CP) PD (pompa injector) produs doar in  anul  2000 cateva luni si identificat dupa codul ATJ, cu transmisie manuala cu 6 trepte.

2.5 TDI V6, 110 kW (150CP) VP (pompa rotativa) produs intre ani 1998-2000 si identificat dupa codul AFB si AKN

VW Passat B5.5 (facelift) vine cu motoare imbunatatite!

Motoare Benzina

1.6, 75 kW (102 CP) l4 8v SOHC, injectie multi punct, produs intre ani 2000−2005 si identificat dupa codul ALZ si are un cuplu de 148 Nm atins la 3800 de rpm.

1.8 T, 110 kW (150 CP) l4 20V DOHC, injectie multi punct si turbina produs intre ani 2000-2005 si identificat dupa codul AWT si are un cuplu de 210 Nm atins la 1750–4600  de rpm.

1.8 T, 132kW (180 CP) l4 20V DOHC, injectie multi punct si turbina, produs intre ani 2000-2005 si identificat dupa codul AWM si are un cuplu de 225 Nm atins la 1950–5000  de rpm.

2.0, 85 kW (115 CP) l4 8V SOHC, injectie multi punct , motor  produs intre ani 2000-2005 si identificat dupa codul AZM si are un cuplu de 172Nm atins la 3500  de rpm.

2.0, 96 kW (130 CP) l4 20V DOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 2001-2005 si identificat dupa codul ALT si are un cuplu de 195Nm atins la 3300  de rpm.

2.3 V5, 125 kW (170 CP)  20V VR5 DOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 2000-2003 si identificat dupa codul AZX ce are un cuplu de 225Nm atins la 3200  de rpm.

2.8 V6, 142 kW (193 CP)  20V  V6 DOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 2000-2005 si identificat dupa codurile AMX/ATQ ce are un cuplu de 370Nm atins la 3200  de rpm.

4.0 W8, 202 kW (275 CP)  32V  W8 DOHC, injectie multi punct, motor produs intre ani 2001-2004 si identificat dupa codul BDN/BDP ce are un cuplu de 370 Nm atins la 2750  de rpm. Este un motor de imagine si de test pentru alte motoare mai mari  in configuratie W puse pe modele de top ale grupului.

Motoare Diesel

1.9 TDI, de 74 kW (100 CP) PD (pompa injector) produs doar in  anul  2000 cateva luni si identificat dupa codul AVB

1.9 TDI, 96 kW (130 CP) PD (pompa injector) produs doar in  anul  2000 cateva luni si identificat dupa codul AWX

1.9 TDI, 96 kW (131 CP) PD (pompa injector) produs intre ani 2000-2005 cateva luni si identificat dupa codul AVF

2.0 TDI, 100 kW (136CP) PD (pompa injector) produs intre ani 2003-2005 si identificat dupa codul BGW ce dezvolta un cuplu de 335 Nm, motor pe care s-a pus filtru de particule DPF cu aditiv regenerabil ceea ce duce la un cost crescut pentru inlocuire sau adaugare, fiindca se face cu aparatura speciala sub presiune, iar daca nu se face apare martor in bord aprins plus alte probleme, motor de evitat daca nu vreti sa inlocuiti/adaugati aditiv al 100.000 km si costurile suplimentare generate de acesta. Avantajul acestui motor ar fi cai putere si un pic de cuplu in plus si norma de poluare euro 4.

2.5 TDI V6 DOHC 24V, 110 kW (150CP) VP (pompa rotativa) produs intre ani 2000-2003 si identificat dupa codul AKN

2.5 TDI V6 DOHC 24V, 120 kW (163CP) VP (pompa rotativa) produs intre ani 2003-2005 si identificat dupa codul BDG

2.5 TDI V6 DOHC 24V , 130 kW (180CP) VP (pompa rotativa) produs intre ani 2003-2005 si identificat dupa codurile BDH si BAU

Un pun review video facut de Richard Hamond la VW Passat B5.5 din 2001 uitati-va la el pentru a va face o idee despre motorul de 2.5 litri V6 150 Cp diesel:

PD este abreviat de la  pompa injector sau pompa duza si reprezinta raspunsul celor de la VW la injectia cu rampa comuna, Common Rail.

Injectia Common Rail este dezvoltata de catre cei de la Fiat si finalizata de catre cei de la Bosh dupa ce au cumparat licenta de la Fiat, cu toate astea primul autoturism de serie cu motor diesel cu injectie common rail este Alfa Romeo 156 cu motor de 2.4 litri.

Injectia Common Rail a fost folosita de marea majoritate a producatorilor de automobile pentru motoare mai rafinate si mai putin zgomotoase care polueaza mai putin si au  cp mai multi, introduse ulterior si  de conservatorii de la VW, poate daca o introduceau mai repede nu se mai ajungea la scandalul diesel gate.

VP inseamna pompa  de injectie electronica cu distributie rotativa folosita de VW pe motoarele cu litraj mai mare de 2 litri.

Cateva dintre probleme intalnite la motoarele VW Passat B5 si B5.5 (MK5/MK5.5)!

– consum mare de ulei

– injectoare care cedeaza repede

– turbine care se defecteaza destul de repede

– probleme detectate la EGR

– probleme ale curelei de distributie, sunt cazuri in care poate ceda inaintea schimbului recomandat de producator

Aspecte pozitive si date despre Passat b5!

Poze B5: b5b5 spate passat b51passatb5 spate VW Passat B 5 este lansat in 1996, pana in 2000 putem sa alegem o gama destul de larga de motoare si pe benzina si diesel cu puteri cuprinse intre: 100-193 Cp benzina si 90-150 Cp diesel, detali despre motoare au fost scrise mai sus.

VW Passat B5 sau Mk5 are un ampatament mare fiind o masina de familie, pretabila pentru familisti ce pune accentul pe confort la capitolul acesta de-a lungul anilor castiga niste premi.

Se remarca printr-un coeficient aerodinamic bun, cel mai bun de până acum fața de generatiile anterioare de Passat.

Materiale interioare de calitate buna si bine finisate dar cu probleme de rezistenta in timp aici conteaza si proprietari anteriori, dar si calitatea materialelor din punct de vedere a rezistentei si durabilitatii in timp.

VW B5 vine cu caroserie complet galvanizata la fel ca si VW Golf 4 ceea ce reduce interventiile in service cu privire la tinichigeria caroseriei, la momentul lansari s-a oferit o garantie comerciala de 11 ani. De remarcat la acest capitol este ca VW Passat B5 conform fanilor care au avut mai multe generatii sta mai bine decat urmasul lui, Passat B6 lucru de apreciat dar si de ingrijorare tot odata cu privire la calitatea generala a noilor generatii.

Cand vine vorba de transmisie putem să alegem din trei variante: doua cuti manuale cu 5 si 6 trepte de viteze si o cutie automata tiptronic cu 5 trepte de viteze. Dotari siguranta  si confort!

La capitolul dotari siguranta si confort in varianta de baza vine cu volan in 4 spite,2 airbag-uri fata, Abs,  geamuri electrice fata, tapițerie stofa, suport pahare, oglinzi electrice, cu toate asta are si o lista de optionale pe care nu la mai enumar, ori cum pe piata din Romania ajung modelele mai dotate.

Siguranța!

La capitolul siguranta Passat B5 primeste 3 stele la testele EuroNcap este un rezultat bunicele pentru anul respectiv dar mult sub standardele actuale. Mai multe detalii puteti gasi pe site-ul EuroNcap! Eu va pun si video-ul cu testul Ncap

Alte review-uri video la VW Passat B5 Limuzina si Break:

VW Passat B5.5 (facelift) sau MK5.5 apare in 2000 pana in 2005 cand îi ia locul urmatoarea generatie de Passat!

La capitolul motorizari passat facelift ofera o gama larga de motorizari dar imbunatatite si mai prietenoase cu mediul cu puteri de la 100-180 Cp diesel si benzina de la 102-285 Cp. Gasiti mai sus detalii suplimentare!

Aspectul masini este imbunatatit incepand cu fata unde este modificata grila  si farurile ambele sunt rotunjite, la fel ca si in partea din spate unde sunt modificate stopurile fiind si ele rotunjite intr-o linie armonioasa, grila fata este cromata VW B5.5 fața de B5. A se observa pozele urmatoare:vw passat b5.5 passat spate b5.5 Si la capitolul interior se constata modificari, calitatea materialelor interioare fiind imbunatatita considerabil si rezistenta in timp!

Dotari si sigurnața!

La capitolul dotari siguranta si confort in varianta de baza B5.5 vine cu volan in 4 spite, 4 airbaguri 2 fata si 2 laterale, Abs, Esp, aer conditionat,  geamuri electrice fata, tapițerie stofa, suport pahare, oglinzi electrice, cu toate asta are si o lista de optionale pe care nu la mai enumar.

 

La capitolul siguranta Passat B5.5 primeste 4 stele la testele EuroNcap masina fiind re testata iar de data aceasta obtine un rezultat bun la fel ca si rivali Ford Mondeo, Opel Vectra, etc.  Mai multe detalii puteti gasi pe site-ul EuroNcap!

VW Passat B5 si B5.5 ofera o buna antifonare a habitatului interior pentru vant si zgomotul din exterior dar si pentru zgomotul produs de motor.

Aspecte cu privire la fiabilitate si defectiuni intalnite la VW Passat B5 si B5.5. Am sa enumar cele mai comune si intalnite defectiuni ale lui B5 si B5.5:

– probleme  cu braţele suspensiei fata de tip Mecpherson care trebuie înlocuite destul de des, aici contribuie si calitatea drumuirilor pe unde circula automobilul.

– cuti de viteze manuale care cedeaza repede si ce necesita un cost crescut pentru reparatie sau înlocuire, deci verificati cu atentie inainte de achizitionare passat-ului b5/b5.5 second hand.

– mai pot aparea defectiuni la sistemul electric fiind printre principalele probleme semnalate

– probleme cu senzorii lambda defecti

– probleme la sistemul de franare pe timp de ploaie si al umiditate crescuta ce reduce din capacitatea de franare.

– s-a mai constatat defectiuni la furtune si la conductele sistemului de franare precum si a discurilor de franare

Lista poate continua dar ma opresc aici.

Eu va pun si video-ul cu testul Ncap!

 

În încheiere!

Nota pentru doritorii de maşini VW Passat b5 si b5.5 VW Passat B5 si B5.5 este o maşină bunicica dar supra evaluata lucru de care samsari din România profita cu vârf si îndesat, fiind cererea foarte mare se găsesc foarte multe pe piaţa auto second hand si in târguri dar cu greu găseşti una in stare buna care sa nu va creeze probleme la scurt timp după ce aţi cumpărat-o. Multe dintre ele au sute de km daţi înapoi si eventual aditiv pus in motor sa funcţioneze motorul bine pentru scurt timp iar după încep sa apăra problemele. Asta da teapa si cine este de vina, ghici cine nu samsarul el livrează ce vrea poporul, de vina este românul care este disperat după VW si nu se uita de unde cumpara.

Samsarul o lustruieşte o vopseşte pe unde a fost atinsa zgâriată sau unde este vopseaua mai măţuita îi da km înapoi începând cu 100.000 de mi de km pe putin sunt cazuri si de 300.000 km daţi înapoi poate si mai mult, ţinând cont ca au fost foarte multe flote de vw passat b5 si b5.5 cumpărate de către firme in Germania si acum sunt vândute către export de către auto hausuri ale turcilor, bulgarilor, românilor îi mai pune si aditiv/tratament la motor si vinde ca maşină cu putini km eventual luata de la un pensionar care nu prea a circulat cu ea, la scurt timp proprietaraul descopera ca prin minune ca maşina s-a transformat într-un hârb si umple forumul cu problemele autoturismului proaspăt cumpărat.

Hai sa ne gândim un neamţ face in medie pe putin 40.000/50.000 mii de km pe an cum Dumnezeule sa te gândeşti ca un Passat b5 sau b5.5 vechi de 12/13 ani eventual si break are sub 300.000 de km reali la bord, bineînţeles ca toate sau 99% sunt mânarite cu km daţi înapoi hai cu indulgenta pot da un procent de 95%.

Pai la un calcul simplu cu 40.000 de mi de km pe an in 10 ani un Passat din germania are 400.000 de mii de km reali, unul de 12 ani are 480.000 de km reali. iar la noi pierde pe putin 200.000 de km ajuns in tara, începe sa piardă km inca din Germania ca nici neamțul nu-i mai breaz sau turcul, românul, bulgarul de la autohaus mai pierde nişte km odată ajuns in România si dintr-un foc dispar 150.000/200.000/250.000/300.000 de km.

Suplimentar in cazul in care va gândiţi sa achiziţionaţi un VW Passat B5/B5.5 ar fi bine sa va orientaţi către modelele B5.5 facelift-ul pentru ca modelul a ajuns la o maturitate si in general când producătorul oferă un facelift la modelul lansat elimina si o parte din viciile de producţie detectate pana in momentul faceliftului. Acest lucru se întâmplă după o perioada de la lansarea oficiala a modelului, cu informații adunate pe baza sondajelor de opinie, a proprietarilor si a service-lor inclusiv după rechemările făcute de producători, la facelift se mai îmbunătăţeşte si aspecte legate de dotări si finisaje plus apariţia de motorizări noi cu tehnologi îmbunătăţite.

Chiar si in cazul modelului facelift au apărut diferite probleme sau vicii de fabricaţie de aceea cele mai recomandate sunt modelele din ultimi doi ani de fabricaţie, 2004 si 2005.

Daca ai cumpărat proaspăt un VW Passat B5 sau B5.5 este bine să-i faci o revizie generala este recomandat in cazul tuturor maşinilor second hand achiziţionate recent ce cuprinde aşa numita revizie generala amintita de mine mai sus: pai simplu primele lucruri pe care ar trebui sa le faci ar fi schimbul de ulei si înlocuirea distribuţie, plăcuţelor de frana schimbarea tuturor filtrelor inclusiv filtrului de aer condiţionat.

Daca ţi-a plăcut review-ul meu lăsa un comentariu si da un share pe facebook si alte reţele de socializare ca sa afle si alti despre el, nu uita ca numai aşa îmi încurajezi munca si ma faci sa scriu mai des.

 


7 thoughts on “Review VW Passat B5 și B5.5!

  • Vlad

    Frumos review, structurat si aranjat. Doar ca as adauga unele completari: Bratele fata nu se duc repede daca omu’ ar cumpara piese de calitate (aprox. 500euro) si nu la 6-700lei. Normal ca se plang dupa maxim 10kkm daca pun piese Made in China, Taiwan, etc. Te-as mai contrazice si la cutiile de viteze, chiar sunt fiabile. Problema lor este la timonerie, partea care actioneaza cutia. Cu km sunt perfect de acord, la fel si cu franarea pe carosabil umed si partea electronica a inchiderii centralizate. In rest, tancuri de masini daca faci schimbul de ulei la timp si pui piese de calitate.
    Inca o data, felicitari pentru articol!

    Reply
  • iulian

    E cel mai bun review pe care l- am citit despre passat, in amănunt si cu date precise si reale.
    Am un passat b5.5 2005,2.0tdi,136cp.
    Am fost la mecanic sa mi adauge aditivul pt dpf si nu a reusit.Era sub presiune si a țâșnit, el zice ca nu trebuie sa fie sub presiune.

    Reply
    • Man Sebastian Post author

      Salut, mersi pentru apreciere si da am vrut sa fac cel mai complex review la Passat B5 si B5.5 din Romania. acum revenind la problema ta este posibulsa fi nevoit sa cureti dpf si abia dupa ceea sa-l realimentezi cu aditiv. Ar trebi sa verifici si starea injectoarelor si EGR-ul, ar mai putea sa fie si aditiv-ul vechi si sa-si fi perdut calitatile din ce stiu eu la 4 ani se inlocuieste complet sau la 120.000 km. Daca nivelul este prea scazut si aditivul ajunge la 0.3 litri pe bord se aprinde martorul de bujie si este afisat un mesaj de eroare prin care se cere vizitarea unui service.

      Reply
  • Nicu

    Foarte bun review. Sunt pe cale sa achizitionez un B5.5/2005. Problemele descrise de tine la motorul BGW 2.0 TDI 136cp par destul de grave. In schimb, pretul masinii care ma intereseaza este unul atractiv. Datorita informatiilor tale stiu deja ce si cum sa verific. Multumesc!

    Reply
  • Bogdan

    Super review-ul tau! In primul rand felicitari si multumiri. Pe mine chiar mai prins in perioada in care caut un Passat diesel, dar pe Franta unde lucrez momentan… As fi fost curios sa continui si cu B6 sau mai multe detalii despre diferentele dintre B5.5 si B6 ca eu intre ele optez, desii inclin mai mult spre B5.5… Si iarasi am inteles ca sunt diferente de calitate sau rezistenta fiabilitate etc, nu doar de putere, intre motoarele de 1.9 si asta ma intereseaza foarte mult. O zi buna la toata lumea!

    Reply
  • catalin marius

    salut! Tocmai ce am luat un b5.5 2003 131 cp si nu stiam prea multe dintre b5 si b5.5.
    multumesc!

    Reply
  • Nelson

    Da,un review foarte bun,am un passat B 5.5 1.9 tdi 131cp din 2004, după mine cred că este cea mai bună motorizare făcută de cei de la vw.Cutia de viteză este automata tiptronic,deci schimb și manual și se comportă impecabil.Am făcut 35.000km,acum o să-i schimb plăcuțele față-spate, în rest doar filtre și ulei.O zi bună tuturor.

    Reply

Speak Your Mind

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.