La mulți ani in 2024!
Daewoo Nexia/Cielo este un automobil din clasa compacta produs de catre compania Coreeana, Daewoo Motor Co., Ltd intre anii 1995-1997, continând productia dea lungul anilor sub licenta Daewoo in mai multe tari si pe mai multe continente sub diverse denumiri: Daewoo LeMans sau Pontiac LeMans dar a mai avut si denumiri precum Daewoo Fantasy, Daewoo Pointer, Daewoo 1.5i.
Revenind La Deawoo Cielo/Nexia care este de fapt o restilizare a lui LeMans din ani 1986-1994 ce imparte platforma tehnica a batranului Opel Kadett, E platforma tehnica fiind GM T.
In Europa Centrala si de Est Daewoo Nexia/Cielo sa produs intre anii 1995-1997 si a continuat productia la fabrica Daewoo Craiova din Romania intre anii 1996-2006. Daewoo Cielo s-a mai produs si la fabrica din Uzbekitan sub denumirea de Daewoo Nexia 2 cu usoare modificari la nivel estetic exterior si interior intre anii 1996-2016.
Daewoo Cielo/Nexia a fost oferit in mai multe variante de caroserie cu 3 si 5 usi hatchback, in patru usi este versiunea sedan/limuzina ce are avantajul unui portbagaj de 530 de litri ce mai vanduta versiune in Romania. In dotarea de baza Daewoo Cielo/Nexia se prezinta cu 4 geamuri electrice, aer conditionat, servodirectie la capitolul confort, si la siguranta Coreeni au introdus ABS-ul si airbag-ul pentru sofer in dotarea de baza, mai dispune de servofrana cu discuri pe fata iar pe spate de frana pe tamburi. Pe fata Daewoo Cielo dispune de suspesie tip macpherson iar pe spate punte semi-independenta.
Cu toate aceestea Daewoo Cielo produs in Romania (1995-2007) vine in echipare mai slaba de decat Cielo produs in Coreea si vandut in Europa de Vest si Est, sa nu mai vorbesc de calitatea fabricatie din Romania fiind sub ce-a Coreeana de la tabla si vopsea pana la plasticele din interior.
Iar masinile produse si importate in Romania nu dispun de airbag si ABS, aceste dotări de siguranță fiind găsite doar pe mașinile din Europa de Vest. Cel mai probabil autoritatea si reglementarile de siguranta din România de la aceea vreme nu le impunea, iar producatorul ne fiind obligat sa introducă aceste dotari a reusit sa reduca costul de producție a automobilalor importate și fabricate în România.
Motoare Daewoo Cielo/Nexia.
Cand vine vorba de motoare cei de la Daewoo in Romania au avut 3 motoare cu benzina cu 4 cilindiri si injectie multi punct in 8 si 16 valve.
1.5L mai exact 1.498 cc, 55 kW (75 CP) l4 8v SOHC cu injectie multi punct (MPI) , produs intre ani 1996−2000 si identificat dupa cod: G15MF ce are are un cuplu de 127 Nm atins de la 3200 de rpm, motorul este non-euro si ajunge la 100 km/ora in 12,5 secunde.
1.5L mai exact 1.498 cc, 74 kW (84 CP) l4 16v DOHC cu injectie multi punct (MPI) , produs intre ani 2000−2004 si identificat dupa cod: A15MF ce are are un cuplu de 136 Nm atins intre 3400-4600 de rpm, motorul este Euro 2 si ajunge la 100 km/ora in 12,2 secunde. Motorul putând sa fie echipat si cu instalație GPL din fabrica și primește catalizator pentru a se încadra în norma Euro 2.
1.5L mai exact 1.498 cc, 55 kW (81 CP) l4 8v SOHC cu injecție multi punct (MPI), produs intre ani 2004−2007 și identificat după cod: A15SMS ce are un cuplu de 123 Nm atins la 3200 rpm, motorul este Euro 3 si atinge 100 km/ora în 12,8 secunde. Motorul putând sa fie echipat și cu instalație GPL din fabrica, dar și încadrat în norma de poluare Euro 3 pana ce iese din producție în 2007. Motor preluat de la Daewoo Lanos pentru a se incadra in norma de poluare Euro 3.
Pe piața auto din Romania faptul ca Daewoo Cielo apare in anul 1995, într-un an in care in Romania nu puteai sa-ti cumperi decat Dacia si Aro ca autoturisme locale care erau niste masini despasite tehnic a fost foarte benefica pentru industria auto romaneasca. De si Daewoo Cielo este un autoturism pe platforma si de conceptie veche fiind o restilizare a Opel Kadett cu ceva îmbunatatirii, ce a preluat si problemele tehnice de la Opel Kadett. Coreenii au renuntat la o echipare interioara proprie, prelund, din fericire, scaunele bine conturate de la Opel.
La Daewoo Cielo, în timp, s-au raportat diverse probleme tehnice de către posesorii acestui model. Este important să menționăm că aceste probleme pot varia în funcție de condițiile de întreținere ale vehiculului și de istoricul acestuia.
Iată câteva dintre problemele tehnice semnalate de posesorii de Daewoo Cielo:
- Probleme cu sistemul de frânare: Unele rapoarte menționează probleme legate de sistemul de frânare, cum ar fi discuri și etriere de frână uzate prematur sau lichid de frână care necesită înlocuire frecventă. Tot la sistemul de franare utilizatori sau trezit cu de mana blocata.
- Probleme cu sistemul de direcție: Unele modele au avut probleme cu sistemul de direcție, inclusiv cu cutia de direcție sau componentele asociate.
- Probleme la motor: Defectul cel mai frecvent intalnit tine de ruperea curelei de distributie-cu alte cuvinte, dauna totala la motor. Iar Daewoo recomanda schimbarea curelei de distributei la un interval de 4 ani sau in limita a 60.000 de km. Mai apare cate o garnitura de chiulasa arsa din cauza lipsei lichidului de racire, lichid care pur si simplu se scurge din cauza pompei defectuase. Scurgeri permit, deasemenea, capacele de chilasa, baile de ulei, precum si elementele de etaseizare ale arborelui cotit.Uneori au mai aparut furtunuri de combustibil cu scurgeri (in special la anul de fabricatie 1996). Posesorii au semnalat probleme la nivelul motorului, inclusiv defecte ale senzorilor, pierderi de putere sau probleme de pornire, chei in contact rupte.
- Defecțiuni ale sistemului electric: S-au raportat diverse probleme legate de sistemul electric, cum ar fi defecte ale alternatorului, probleme la aprindere (capac de Delco umed, bujii umede, fise de bujii defecte, inductoare si module de aprindere cu defecte), probleme cu sistemul de încărcare a bateriei și probleme la nivelul sistemului de iluminare.
- Probleme cu sistemul de transmisie: Unele modele au avut probleme cu cutia de viteze, inclusiv schimbări dificile sau zgomote neobișnuite în timpul schimbării treptelor, ambreaje cu probleme.
- Probleme la nivelul suspensiei: Unele Daewoo Cielo au avut probleme cu suspensia, inclusiv amortizoare uzate și probleme la nivelul bielelor de direcție.
- Probleme cu sistemul de climatizare: Posesorii au semnalat probleme cu sistemul de climatizare, inclusiv defecțiuni ale compresorului sau probleme cu distribuția aerului.
- Coroziune: Un defect des inatlnit este la toba de esapament care se rupe sau rugineste prematur. Ca și în cazul altor vehicule mai vechi, coroziunea poate fi o problemă, mai ales în zonele în care condițiile meteorologice sunt aspre sau în cazul în care vehiculul nu a fost întreținut corespunzător.
Este important să menționăm că aceste probleme pot varia în funcție de anul de fabricație al vehiculului și de modul în care acesta a fost întreținut de-a lungul timpului. Posesorii de Daewoo Cielo sunt încurajați să efectueze revizii regulate și să întrețină vehiculul conform recomandărilor producătorului pentru a evita sau a identifica potențialele probleme tehnice.
In anul de aparietie de aparitie 1995, Daewoo Cielo a fost ca o gura de oxigen fața de marca autohtona Dacia, fiind un autoturism cu mai multe dotari decat dacia 1310 si 1410 dar si mai scump, oferind un confort mult mai bun si o tinuta de drum mai sigura.
Astazi in 2024 Daewoo Cielo este din ce in ce mai greu de gasit intr-o stare tehnica buna majoritatea fiind casate sau intr-o satre de degradare ce cu mai pot fii reparate. Totusi inca se gasesc exemplare bune pentru exploatare sau pentru colectionare, Daewoo Cielo va fii o masina ce îi va creste valoarea in timp pentru exemplarele intr-o stare buna bineînțeles. Preturile pe piata auto second-hand incep de la 500 de Euro pana la 3000 si ceva de Euro pentru autoturisme cu an de fabricatie mai noi si km puti rulati.
În concluzie, Daewoo Cielo este o reminiscență plăcută a unei epoci în care fiabilitatea și simplitatea erau la fel de importante precum tehnologia de ultimă oră. Chiar dacă timpul a trecut de la debutul său, Cielo rămâne o alegere solidă pentru cei care caută o mașină accesibilă, ușor de întreținut și plăcută la condus.
Cu un design atemporal, interior spațios și o performanță rezonabilă, Daewoo Cielo se adresează celor care apreciază farmecul clasic și bugetul prietenos. Desigur, există limitări în ceea ce privește tehnologia și eficiența la consum, dar acestea pot fi compensate de fiabilitatea și durabilitatea caracteristice mărcii.
Indiferent dacă alegeți un model mai vechi sau mai nou, Daewoo Cielo vă poate oferi o experiență autentică de condus la un preț accesibil. În lumea plină de inovații tehnologice, acest automobil rămâne o opțiune nostalgică și practică pentru cei care apreciază simplul act de a conduce.
Nu uitati sa lasati un comentariu si eventual sa distribuiti continutul pe retelel sociale, daca va place. In felul asta imi sustineti munca de a mai publica si alte articole despre masinile second hand din Romania si Europa.