Opel Astra G si Astra Clasic, este un model din clasa compacta ce se produce in Germania la Russelsheim dar aparţine grupului General Motors (GM) a producătorul american din Detroit.
Opel Astra G s-a produs între anii 1998 si 2004, producţia a continuat in paralel cu noul model Opel Astra H din 2004 până in 2009 sub denumirea de Astra Clasic produs in Polonia pentru mai multe țări din Europa Centrală si de Est, istoria repetându-se si in cazul lui Opel Astra H cu Opel Astra J. Opel Astra G s-a fabricat în mai multe tipuri de caroserii: hatchback (2/3 uşi, 4/5 uşi), limuzina /sedan, caravan/breack, coupe si cabriolet. Opel Astra G a avut concurenţi din clasa compacta precum Ford Focus 1 (MK1) si VW Golf 4 (MK4), Renault Megane 1, etc. Dar lupta pentru clienţi si număr de maşinii vândute s-a dat cu rivalii europeni VW Golf 4 (Mk4) si Ford Focus 1 (Mk1).
Compacta produsă în Germania s-a remarcat cu un bord cu finisări medii la atingere dar rezistente în timp, la acest capitol fiind peste Ford Focus 1 dar sub VW Golf 4, calitatea materialelor s-a îmbunătățit după faceliftul din 2001, odată cu introducerea a mai multor dotări si noi motorizări mai economice si mai performante. Din acest punct de vedere al calităţi materialelor interioare Opel Astra G s-a clasat la mijloc intre VW Golf 4 si Ford Focus 1. Cu toate astea Opel Astra G are o direcţie mai precisă si mai dinamică decât a rivalului VW Golf 4 dar sub Ford Focus 1.
Astra G este primul Opel cu caroserie complet zincată ce dispunea de o garanție a caroseriei împotriva ruginii de 12 ani, lucru foarte important pentru fiabilitate si reducerea costurilor de întreţinere cu tinichigeria dar si durata de exploatare prelungită.
Echiparea standard Opel Astra G
Modelul de bază Astra G este echipat cu servodirecţie, 4 airbag-uri (modelele de export vin cu 2 airbag-uri), ABS, EBD, imobilizator. Dar in funcţie de versiune dotările suplimentare pot fi aer condiţionat, geamuri electrice, oglinzi electrice, radio, închidere centralizată cu telecomandă, xenon.
opţionale contra cost suplimentare sau extra sunt klimatronic, sistem de navigare, faruri xenon.
Siguranță: din punctul de vedere a siguranței nici Astra G nu se dezminte si obţine 4 stele la testele Euro Ncap precum concurenții Focus 1 si Golf 4.
Opel Astra G : ∗∗∗∗ stele Euro NCAP
Motoare.
Opel Astra G si astra Clasic au avut o gamă largă de motoare cu puteri diferite atât pe benzină de la 65 CP-160 CP cât si diesel de la 80 CP-125 CP. Opel Astra OPC, un model coupe dispune de două motoare unul de 160 CP disponibil până în 2002 si unul de 200 CP a versiuni Opel Astra OPC 2 disponibil din toamna lui 2002.
Acuma am să iau tot paletul de motoare si să le disec pe rând.
Motoare pe benzină:
Motorul de 1.2 16V, cu capacitatea de 1199 cm³ ( cod X12XE) cu puterea de 65 CP /48 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 110 Nm la 4000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 6,1-6,4, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 1.2 16V, cu capacitatea de 1199 cm³( cod Z12XE) cu puterea de 75 CP /55 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 110 Nm la 4000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 6,1-6,4, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005.
Motorul de 1.4 16 V, cu capacitatea de 1389 cm³ ( cod X14XE) cu puterea de 90 CP /66 KW atinsă la 6000 ture si dezvoltă un cuplu de 125 Nm la 4000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,1-8,3 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000, numai modele de export au acest motor.
Motorul de 1.4 16 V, cu capacitatea de 1389 cm³ ( cod Z14XE) cu puterea de 90 CP /66 KW atinsă la 6000 ture si dezvoltă un cuplu de 125 Nm la 4000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,2-8,3 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005.
Motorul de 1.4 16 V Twinport, cu capacitatea de 1364 cm³ ( cod Z14XEP) cu puterea de 90 CP /66 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 125 Nm la 4000 de ture/min, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2003 luna a 10-a si 2009 la Opel Astra II Clasic fabricată in Polonia.
Probleme ale acestui motor:furtunul de pe returul pompei de apa se poate forfeca reducând debitul de apa care strică garnitura, pentru că furtunul a fost iniţial din plastic/cauciuc pe primele generaţi de motoare, ulterior a fost înlocuit cu un furtun robust din metal.
Motorul de 1.6 8 V, cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod X16SZR) cu puterea de 75 CP /55 KW atinsă la 5200 ture si dezvoltă un cuplu de 128 Nm la 2800 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,1-8,2 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 1.6 8 V, cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod Z16SE) cu puterea de 84 CP /62 KW atinsă la 5200 ture si dezvoltă un cuplu de 138 Nm la 2600 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,0-8,4 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005.
Motorul de 1.6 CNG (GPL), cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod Z16YNG) cu puterea de 97 CP /71 KW atinsă la 6200 ture si dezvoltă un cuplu de 140 Nm la 4200 de ture/min, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005 pe Opel Astra Cabrio.
Motorul de 1.6 16 V, cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod X16XEL) cu puterea de 101 CP /74 KW atinsă la 6000 ture si dezvoltă un cuplu de 150 Nm la 3600 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,0-8,4 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 1.6 16 V, cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod Z16XE) cu puterea de 101 CP /74 KW atinsă la 6000 ture si dezvoltă un cuplu de 150 Nm la 3600 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,0-8,2 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005.
Motorul de 1.6 16 V Twinport, cu capacitatea de 1598 cm³ ( cod Z16XEP) cu puterea de 103 CP /76 KW atinsă la 6000 ture si dezvoltă un cuplu de 147 Nm la 3600 de ture/min, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2003 luna a 10-a si 2009 la Opel Astra II Clasic fabricată in Polonia.
Motorul de 1.8 16 V, cu capacitatea de 1796 cm³ ( cod X18XE1) cu puterea de 115 CP /85 KW atinsă la 5400 ture si dezvoltă un cuplu de 170 Nm la 3400 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,7-8,4 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 1.8 16 V, cu capacitatea de 1796 cm³ ( cod Z18XE) cu puterea de 125 CP /92 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 170 Nm la 3800 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 7,7-8,4 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005.
Motorul de 1.8 16 V, cu capacitatea de 1796 cm³ ( cod Z18XEL) cu puterea de 115 CP /85 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 170 Nm la 3800 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 8,3-9,6 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2001 si 2005 numai anumite modele de export au acest motor.
Motorul de 2.0 16 V, cu capacitatea de 1998 cm³ ( cod X20XEV) cu puterea de 136 CP /100 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 188 Nm la 3400 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 8,3-9,6 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2001.
Motorul de 2.0 16 V, cu capacitatea de 1998 cm³ ( cod X20XER) cu puterea de 160 CP /118 KW atinsă la 6500 ture si dezvoltă un cuplu de 188 Nm la 4300 de ture/min, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 09.2000-08.2002, motor pus pe Opel Astra OPC 1.
Motorul de 2.0 Turbo (16V), cu capacitatea de 1998 cm³ ( cod Z20LET) cu puterea de 190 CP /140 KW atinsă la 5400 ture si dezvoltă un cuplu de 250 Nm la 1950-5300 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 8.9, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 09.2000-2001.
Motorul de 2.0 Turbo (16V), cu capacitatea de 1998 cm³ ( cod Z20LET) cu puterea de 192 CP /141 KW atinsă la 5400 ture si dezvoltă un cuplu de 250 Nm la 1950-5300 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este estimat la 8.9, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 09.2002-2003, motor pus pe Opel Astra OPC 2.
Motorul de 2.0 Turbo (16V), cu capacitatea de 1998 cm³ ( cod Z20LET) cu puterea de 200 CP /147 KW atinsă la 5600 ture si dezvoltă un cuplu de 250 Nm la 1950-5300 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este estimat la 8.9, acest motor a apărut in ani de fabricaţie 11.2002-01.2005, motor pus pe Opel Astra OPC 2.
Motorul de 2.2 16 V, cu capacitatea de 2198 cm³ ( cod Z22SE) cu puterea de 147 CP /108 KW atinsă la 5800 ture si dezvoltă un cuplu de 203 Nm la 4000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 8,4-8,8 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2000 si 2005.
Motoarele Diesel (motorină):
Motorul de 1.7 TD 8 V, cu capacitatea de 1700 cm³ ( cod X17DLC) cu puterea de 68 CP /50 KW atinsă la 4500 ture si dezvoltă un cuplu de 132 Nm de la 1800-3250 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 5,9 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.motorul 1.7 TD este un motor turbo diesel cu injecţie indirectă si turbină folosit la mai multe modele de Opel.Probleme : pot apărea probleme la pornire, din cauza electromotorului, a bateriei, etc. Mai sunt probleme cu alternatorul care se defectează foarte des, se mai poate defecta si turbina destul de frecvent. Mai vreau să adaug că acest motor a fost produs de Isuzu pentru Opel.
Motorul de 1.7 DTI 16 V, cu capacitatea de 1686 cm³ ( cod Y17DL) cu puterea de 75 CP /50 KW atinsă la 4400 ture si dezvoltă un cuplu de 165 Nm de la 1800-3000 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 4,4-4,8 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2000 si 2005.Motor turbo diesel cu injecţie directă, injecţia directă a permis creşterea cuplului si a cailor putere fata de motorul diesel cu injecţie indirectă. Probleme ale motorului 1.7 DTI.
Am să le punctez pe scurt problemele întâlnite la această motorizare:
1. infiltrarea uleiului in apă fie din pricina radiatorului de răcire a uleiului (termoflot) ori din cauza ghidurilor si garniturilor de la injectoare.
2. prelingeri de combustibil ale senzorului de debit de pe pompa de injecţie
3. se defectează Unitatea de Control a Motorului (ECU)/ Calculatorul injecției de motorină.
4. alternatorul se strică repede (releul si diodele)
5. defecte ale rulmenţilor care se înlocuiesc cu tot cu butucul
6. s-a mai constatat uzura prematură a electromotorului
Motorul de 1.7 CDTI 16 V, cu capacitatea de 1686 cm³ ( cod Z17DLC) cu puterea de 80 CP /59 KW atinsă la 4400 ture si dezvoltă un cuplu de 170 Nm de la 1800-2800 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 4,4-4,7 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2003 si 2005 pe Astra G si 2003-2009 Astra II Clasic.
Motorul de 2.0 DI 16 V, cu capacitatea de 1995 cm³ ( cod X20DLC) cu puterea de 82 CP /60 KW atinsă la 4300 ture si dezvoltă un cuplu de 185 Nm de la 1800-2500 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 5,7 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 2.0 DI 16 V, cu capacitatea de 1995 cm³ ( cod X20DLC) cu puterea de 82 CP /60 KW atinsă la 4300 ture si dezvoltă un cuplu de 185 Nm de la 1800-2500 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 5,7 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 1998 si 2000.
Motorul de 2.0 DI 16 V, cu capacitatea de 1995 cm³ ( cod Y20DLC) cu puterea de 82 CP /60 KW atinsă la 4300 ture si dezvoltă un cuplu de 185 Nm de la 1800-2750 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 6,7 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2000 si 2005.
Motorul de 2.0 DTI 16 V, cu capacitatea de 1995 cm³ ( cod Y20DTH) cu puterea de 101 CP /74 KW atinsă la 4300 ture si dezvoltă un cuplu de 230 Nm de la 1500-2500 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 5,7-5,9 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2000 si 2005.
Motorul de 2.2 DTI 16 V, cu capacitatea de 1995 cm³ ( cod Y22DTR) cu puterea de 125 CP /92 KW atinsă la 4000 ture si dezvoltă un cuplu de 280 Nm de la 1500-2500 de ture/min, consumul de carburant la 100 km este cuprins 6,0-6,1 , acest motor a apărut in ani de fabricaţie 2002 si 2005.
Avantaje si defecte întâlnite la Opel Astra G:
Avantaje:
• direcţie precisă peste rivalul VW Golf 4 si suspensie îmbunătăţită fata de generaţia anterioară
• caroserie complet galvanizată si o garanţie de 12 ani împotriva ruginii
• siguranţă bună cu 4 stele la testele Euro NCAP
• centuri in trei puncte prezente pe locurile din spate in toată gama
• puţine rechemări in service pe perioada garanţiei
• spatiu suficient
• motoare economice
• computer de bord la îndemână cu afişaj la vedere
Defecţiuni/dezavantaje întâlnite, si la ce trebuie să fiţi atenţi:
• defecţiuni ale articulaţiilor direcţiei
• ruginire a eşapamentului
• ruperi ale suspensiei
• motoare din primele generaţi din 1998 pot prezenta scurgeri
• compresorul de aer defect
• probleme cu unitatea electronică a motorului la anumite motorizări dar cazurile sunt izolate (ECU).
• la motoarele 1.6 pentru a înlocuii termostatul motorului trebuie să schimbi si cureaua de distribuţie cu tot cu rolele de tensionare a distribuţie. Se recomandă înlocuirea termostatului odată cu cureaua de distribuţie si rolele întinzătoare.
• radio dereglat sau defect cum vreţi să spuneţi care poate porni la întâmplare ceea ce duce la defectarea bateriei.
• toată gama de motoare de 1,4 si 1,6 necesită completarea cu ulei, circa 0,6 litri la 1.000 de kilometri recomandare specificată de producător si scris si in manualul de utilizare. Mare atenţie la maşinile second hand la care nu s-a respectat specificaţia producătorului cu privire la adunarea de ulei (0,6 litri) la 1000 kilometri!
• pe modelele din 1999, unele maşinii pot avea zgomote produse de pompa de servodirecţie.
• maşinile cu serile de şasiu WOLOTGF3522184592 până la WOLTGF672BO14989 pot prezenta defecţiuni la pistonul etrierului de frână care poate elibera hidrogen gazos în lichidul de frână. In cazul in care aveţi unul din aceste loturi cu defecte trebuie să reparaţi defecţiunea.
Opel Astra G are o direcţie precisă si un şasiu mai rigid si datorită inginerilor de la Lotus care au ajutat la proiectarea şasiului, a suspenşilor si a direcţiei prin care s-a remarcat Opel Astra G fata de anumită concurentă, dar si o evoluţie uimitoare si un avans tehnologic greu de comparat cu generaţia precedentă de Opel Astra.
Pe piaţa auto găsim Opel Astra G de la 1400 euro, oferta fiind inca destul de bogată pentru un model care a fost si este apreciat. Recomandare la motoarele pe benzină se schimbă distribuţia la 60.000 de km, fiţi foarte atenţi si dacă vă achiziţionaţi un automobil second hand este bine pentru siguranţa dumneavoastră si a buzunarului să înlocuiţi distribuţia.
Nu uitaţi să-mi susţineţi munca printr-un comentariu dacă va plăcut acest articol/review complex.
Referinte. anumite detalii tehnice le-am preluat de pe https://www.wikipedia.org/