Volkswagen Golf IV sau MK4 este cea de-a 4 generație de VW Golf predecesorii lui fiind Golf Mk3, Mk2, Mk1, lansat în octombrie 1997 în varianta hatchback și varianta limuzină în anul 1998, adica VW Bora iar din 1999 a putut fii achiziționat și în variantă break. VW golf 4 a fost produs între anii 1997-2004 hatchback/sedan, cu numele de bora si pana în 2006 doar în varianta break.Lansat pe platforma PQ34 pe care o mai împarte cu Audi A3 MK1, Audi TT MK1, Volkswagen New Beetle, Seat Leon Mk1, Seat Toledo Mk2, Skoda Octavia Mk1 produs în Wolfsburg (cea mai mare fabrica de automobile din lume), fabrica din Germania si în Brazilia, Belgia, Africa de Sud, China.
VW Golf 4 a avut concurenti precum Ford Focus 1, Opel Astra G, Renault Megan 1, Toyota Corolla, etc.
VW Golf IV a fost oferit cu o gamă variată de motorizari, adică nu mai puțin de 23 de motorizari , ceea ce l-a făcut foarte versatil și potrivit pentru nevoile fiecăruia.Gama motoarelor pe benzină, de pilda, cuprinde propulsoare începand cu cel de 1,4 l și 75 CP terminând cu cel de 3,2 l și 241 CP al sportivului Golf R32. Și numarul versiunilor diesel a crescut constat pe parcursul anilor de fabricație, varianta inițială de bază (1.9 SDI de 68 CP), care nu are prestații dinamice prea bune, fiind completată ulterior de altele, din ce în ce mai puternice (până la 1.9 TDI de 150 CP).Recomandare; de evitat motorul de 1.4 16v de 75 CP fiind un motor cu performanțe reduse si consum destul de mare.
Tabel cu opțiuni de motoare;
Model | Ani | Motor și codul | Displ. | Putere | Cuplu | |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 | 1997-2004 | I4 16V | AHW / AXP / BCA / AKQ / APE / AUA | 1390 cc | 55 kW (75 CP, 74 CP) @ 5000 rpm | 128 N · m (94 lb · ft) @ 3300 rpm |
1.6 | 1997-2000 | I4 8V | AEH / AKL / APF | 1595 cc | 74 kW (101 CP, 99 CP) @ 5600 rpm | 145 N · m (107 lb · ft) @ 3800 rpm |
1.6 | 2000-2006 | I4 8V | AVU / BFQ | 1595 cc | 75 kW (102 CP, 101 CP) @ 5600 rpm | 148 N · m (109 lb · ft) @ 3800 rpm |
1.6 | 2000-2006 | I4 16V | AUS / AZD / ATN / BCB | 1598 cc | 77 kW (105 CP, 103 CP) @ 5700 rpm | 148 N · m (109 lb · ft) @ 4500 rpm |
1.6 FSI | 2001-2006 | I4 16V | BAD | 1598 cc | 86 kW (115 CP, 110 CP) @ 5800 rpm | 155 N · m (114 lb · ft) @ 4400 rpm |
1.8 | 1997-2003 | I4 20V | AGN | 1781 cc | 92 kW (125 CP, 123 CP) @ 5900 rpm | 170 N · m (130 lb · ft) @ 3500 rpm |
1.8 T | 2001-2006 | I4 20V | AUQ / AWP / AWW / AGU | 1781 cc | 132 kW (179 CP, 177 CP) @ 5500 rpm | 235 N · m (173 lb · ft) @ 1950-4700 rpm |
2.0 | 1999-2001 | I4 8V | APK / AQY | 1984 cc | 85 kW (116 CP, 114 CP) @ 5200 rpm | 170 N · m (130 lb · ft) @ 2400 rpm |
2.0 | 2001-2006 | I4 8V | AZJ / AZH | 1984 cc | 85 kW (116 CP, 114 CP) @ 5400 rpm | 172 N · m (127 lb · ft) @ 3200 rpm |
2.3 V5 | 1997-2000 | VR5 10V | AGZ | 2324 cc | 110 kW (150 CP, 148 CP) @ 6000 rpm | 205 N · m (151 lb · ft) @ 3200 rpm |
2.3 V5 | 2000-2003 | VR5 20V | AQN | 2324 cc | 125 kW (170 CP, 168 CP) @ 6200 rpm | 220 N · m (160 lb · ft) @ 3300 rpm |
2.8 VR6 | 1999-2002 | VR6 12V | AAA / AFP | 2792 cc | 128 kW (174 CP, 172 CP) @ 5800 rpm | 235 N · m (173 lb · ft) @ 4200 rpm |
2.8 VR6 | 1999 – 2002.5 | VR6 24V | AQP / AUE | 2792 cc | 150 kW (204 CP, 201 CP) @ 6000 rpm | 270 N · m (200 lb · ft) @ 3200 rpm |
2.8 VR6 | 2,002.5-2005 | VR6 24V | BDE | 2792 cc | 150 kW (204 CP, 201 CP) @ 6000 rpm | 270 N · m (200 lb · ft) @ 3200 rpm |
3.2 R32 | 2001-2004 | VR6 24V | BFH / BML | 3189 cc | 177 kW (241 CP, 237 CP) @ 6250 rpm | 320 N · m (240 lb · ft) @ 2800 rpm |
1.9 SDI | 1997-2006 | I4 8V | AGP / AQM | 1896 cc | 50 kW (68 CP, 67 CP) @ 4200 rpm | 133 N · m (98 lb · ft) @ 2200-2600 rpm |
1.9 TDI | 1997-2003 | I4 8V | AGR / ALH | 1896 cc | 66 kW (90 CP, 89 CP) @ 4000 rpm | 210 N · m (150 lb · ft) @ 1900 rpm |
1.9 T DI | 2000-2006 | I4 8V | ATD / AXR ( Pumpe-Düse ) | 1896 cc | 74 kW (101 CP, 99 CP) @ 4000 rpm | 240 N · m (180 lb · ft) @ 1800-2400 rpm |
1.9 TD I | 1997-2002 | I4 8V | AHF / ASV | 1896 cc | 81 kW (110 CP, 109 CP) @ 4150 rpm | 235 N · m (173 lb · ft) @ 1900 rpm |
1.9 T DI | 1998-2000 | I4 8V | AJM ( Pumpe-Düse ) | 1896 cc | 85 kW (116 CP, 114 CP) @ 4000 rpm | 285 N · m (210 lb · ft) @ 1900 rpm |
1.9 T DI | 1999-2001 | I4 8V | AUY ( Pumpe-Düse ) | 1896 cc | 85 kW (116 CP, 114 CP) @ 4000 rpm | 310 N · m (230 lb · ft) @ 1900 rpm |
1.9 T DI | 2001-2006 | I4 8V | ASZ ( Pumpe-Düse ) | 1896 cc | 96 kW (131 CP, 129 CP) @ 4000 rpm | 310 N · m (230 lb · ft) @ 1900 rpm |
1.9 TDI | 2000-2003 | I4 8V | ARL ( Pumpe-Düse ) | 1896 cc | 110 kW (150 CP, 148 CP) @ 4000 rpm | 320 N · m (240 lb · ft) @ 1900 rpm |
sursa tabel : http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk4
Atenție! toate masinile Golf 4 fabricate înaintea anului 1999 sunt Euro 2 indiferent de motorizare după aceea se trece la Euro 3 si din anul 2000 la Euro 4 pe benzina iar pe motorina se trece la euro 4 din 2003, ultimul an de producție în varianta hatchback.
Calitati: Golf IV s-a evidențiat prin calitatea de excepție a caroseriei zincate integral, prin confortul suspensiilor, trenul de rulare cu un bun compromis între sportivitate și confort și de natura sa practica pentru orice tip de utilizare și prin performanțele general bune. GOLF IV mai dispune de o direcție precisă, frâne eficiente rezistență la torsiune a caroseriei, comportament echilibrat în viraje și gamă variata de versiuni. Defecte de ergonomie : spațiu limitat pe locurile din spate, oglinda retrovizoare prea mica pe dreapta, echipare de serie saracă. Volkswagen Golf 4 a fost o masina de dorit în zilele sale, dar această generatie de golf 4 nu a fost ce mai buna din clasa sa fiind depasita de Ford Focus pe clasa compacta, dar aspectul și interiorul aproape de lux au propulsat golf-ul 4 în topul vanzarilor în anul 2001 , fiind cea mai vanduta masina din Europa. VW Golf 4 nu este fiabil cum sugereaza reputația VW, cu probleme variand de la zanganit si troncanit ce apartine interiorului pana la defecte ale pompelor de apa si diferite scurgeri ale motoarelor pe benzină de 1.4.
”Astfel, cele mai des raportate probleme sunt: probleme electronice la calculatorul mașinii (ECU), kiturile de ambreiaj la diesel care nu rezistă mai mult de 60.000 km (depinde mult de modul în care s-a utilizat mașina), geamurile electrice față și închiderea centralizata care pot ceda, destul de rar turbine distruse relativ repede, în special la TDI-urile de 130 CP și 150 CP.” sursa : stiri.autovit.ro
Motoarele de 1.4 si 1.6 pot avea probleme la cutia de viteze , iar motoarele diesel pot suferi de uzura prematura a arborelui cu came în cazul în care uleiul nu este schimbat în mod regulat, asa ca verificati istoria service-ului să fie complet sau cat mai complet posibil (atentie! la istoricul service-ului sa nu fie fals).
Controale si defecte generale VW Golf 4!
- sonda lambda (o sonda originala produsa de grupul VW costa 1100 Lei).
- probleme la alimentare din diferite cauze: sorb înfundat, EGR = (recircularea gazelor de eșapament).
- probleme la injectia pe benzina (bineînțeles ca în anumite cazuri)
- probleme la închiderea centralizata
- să faceți un control si eventuale reparații la frâne
- probleme de transmisie la motoarele puternice
- joc la direcție
- frâne si sistem de evacuare
- probleme ale sistemului de iluminare din fața sau spate.
- probleme multiple de senzori ce apar în bord provenite de la motor si de la celelalte componente
Poate prezenta defecte la ABS și la servo frână în funcție de anul de fabricație mai ales în primii ani de fabricație.
Motorul de 1.8 T prezinta defecțiuni regulate ale bobinelor ceea ce poate duce la defectarea motorului sau la o funcționare necorespunzatoare . La vremea respectiva VW a rechemat posesorii de Golf 4 cu motorul de 1.8 T în service si a înlocuit bobinele defecte, dar au mai ramas o gramada de masini cu bobinele originale, deci fiți cu bagare de seamă cei care doriți motorul 1.8 T.
Cel mai fiabil motor diesel din grupul VAG!
Motorul de 1.9 TDI de 90 CP cod (AGR / ALH) si 1.9 TDI 110 CP cod (AHF / ASV) este cu pompa normala deci motorul producea 90 cp cand era nou sau 110 CP în cazul lui AHF/ASV. Este genul de motor care te duce toata viata, indestructibil si cu un consum foarte mic (~4.5/100km). Genul de motor care merge si pe motorina „din butoi” fara sa-i cada injectoarele sau mai stiu eu ce. Cel mai important lucru este sa fim foarte atenti la aceste defecte ca să nu platim o gramada de bani pe reparatii (asta dacă suntem ignoranti) si sa ne para rau dupa.
Am sa-i acord si un scor Golf-ului Mk 4 din punctul meu de vedere calculat pe o scara de la 1 la 10. Notare Golf 4:
- Design – 7
- Fiabilitate – 6
- Calitatea materialelor – 8
- Motoare – (de 4 la 7) 8 dau doar la patru motorizari, pentru fiabilitate si consum, pe benzina 1.6 16v 105 CP 1.6 16v FSI 110 CP, (cu anumite scapari de fiabilitate la motoarele FSI cele din prima generatie) si pe motorină 1.9 TDI de 90 si 110 CP simple fara să fie PD (pompa-distribuitor).
- Caroserie rezistenta la rugina (prima masină cu caroserie complet zincată) – 8 (cu mențiunea ca spoilerul fața/spate este fragil si predispus la zgârieturi)
Cel mai important lucru este sa fim foarte atenti la aceste defecte ca să nu platim o gramada de bani pe reparatii (asta dacă suntem ignoranti) si sa ne para rau!!!!!!!
Piața de automobile second hand este plina de autoturisme VW Golf 4, fiind una din cele mai comercializate masini sh din România pe care o gasim pornind de la 1300 euro.
Referințe: Anumite detalii tehnice le-am preluat de pe wikipedia.org.